Första grillningen

Äntligen har vi grillat för första gången i år. Tyvärr missade Annika detta. Det var jag, frugan och Rebecca som mumsade grillat i dag.
I går var det en seg löpning. Jag hade på torsdagen sprungit snabbare dom 8,7 km, men jag tog mig igenom 8,7 även på lördagen. Det har blivit varannan-dags träning nu.
Rebecca har varit lite segare efter "magförgiftningen", Det märks om inte annat på hennes blogg. Men i dag har hon inte sovit hela dagen, utan var med mig ut en liten runda. Bland annat till tippen och tömt lite skräp. Hon följde även med till en nyöppnad butik för robotgräsklippare. Jag har nu mätt upp gräsytan och det var bara 235 m² gräs. Lite väl liten tomt för en robotgräsklippare? Den får jag fundera på ett tag. Det blir ju inte klippt om man är på sjukhuset. Förra året var det lite jobigt på denna punkt. I annat fall skulle jag aldrig fundera på en sådan dyr lösning. Jag måste klippa ofta, för att kunna klippa med multiklippning, för jag har ingen stans att slänga gräset. På tippen får man ju numera inte mer än 15 besök/ år. Jag kan därmed inte klippa och samla upp gräset en gång i veckan plus alla andra besök som kan bli.
Jag har inte flaxat så mycket med helikoptrarna. Men det kommer fler dagar. Givetvis har jag varit ute på några turer.

Kommentarer
Postat av: Annika

Det lät gott med grillat =) Där hade jag otur att missa det, jag var hemma en dag för tidigt =P hihi.

Jag får äta nästa gång.

2011-04-17 @ 20:43:37
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Stefan L

I senaste råd och rön hade de en test av robotgräsklippare, ja kan scanna artikeln?

2011-04-18 @ 07:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0