Såg en Kungsbacka-gam idag

I dag såg jag en Kungsbacka-gam. Eller det är så jag ibland kallar den. Det var en gång när jag och Rebecca åkte mellan Kungsbacka och Lindome, som jag pekade på två fåglar och frågade Rebecca om det är gamar som flyger där. Vi konstaterade efter kontroll i fågelboken att det var Hägrar, inte hägring, ha ha.

Jag såg hägern när jag var ute på min andra 6km-runda. Det var smart att vila i två dagar med ökning från 4,4 till 6 km. Det var rätt så disigt, så det var skönt att ha linser på mig när jag sprang.

Rebecca missade att ta tabletterna klockan 8 på morgonen, så det blir en extra lång "sovmorgon" idag. I går kväll var hon riktigt pigg efter "magförgiftningen" från förra helgen. Det tar ju lite tid att återhämta sig.

Annika sov över mellan torsdag/fredag. Jag visade henne ett enkelt sätt att stämma gitarren på. Hon fick låna min stämmapparat. Stämmer man bara mellan strängarna, så blir ju tonen lägre med tiden om man inte har absolut gehör. Hon kommer att köpa en billig Ukulele, som bara har fyra strängar för att testa på med. Detta är en del i hennes kurs.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

10 grader plus här ute i norra gbg. Så nu e de ju bra springväder.

2011-04-02 @ 23:12:56
Postat av: Annika

Du och dina gamar! =)

2011-04-03 @ 14:17:08
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0