Jag sprang Göteborgsvarvet

Rebecca ville att jag skulle springa i år och inte avbryta för hennes skull. Då gjorde jag det. Jag sprang i rosa tröja för hennes skull.
Det var inte helt självklart eftersom jag både var otränad för att springa hela rundan och att det är jobbigt hela tiden psykiskt. Jag tog mig runt varvet utan att bryta och är glad för det. Jag lovade min syster att ta det lugnt, eftersom hon var orolig om jag inte skulle känna skillnaden på fysisk och psykisk smärta, så jag gick när jag kände att det gick tungt. Det var extra jobbigt ett tag när första killen i publiken skrek "heja pappa" (till en annan förstås). En annan i publiken var en läkare från Östra sjukhus och jag vinkade på honom och han gjorde tummen upp och det stärkte mig. Jag sprang hela backen i säldammen.
Det var mitt 10:e Gbg-varv i rad. Tiden var blygsam på 2 timmar och 27 minuter eller något liknande, men det var absolut inte därför jag sprang. Har inte kollat exakt tid ännu.


Två veckor har nu gått och det känns konstigt. Vi kommer att ta farväl av Rebecca i nästa vecka. Vi kommer att se henne en sista gång. Nu har jag ju tränat fysiskt, så jag ska nog inte kollapsa denna dag. Att Rebecca nu är i Kungsbacka känns tryggare än när hon var i London.


Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Jag blev alldeles varm inombords då jag läste att du sprang detta lopp för att det var Rebeccas önskemål. Så underbart och kärleksfullt du har hedrat Rebeccas minne.

Varm kram till dig Benny

2011-05-21 @ 21:58:04
Postat av: Elisabet Roslund

Bra gjort, ett stort Grattis till dig som sprang i mål. Vi måste fortsätta att leva även om stegen känns tunga ibland...........Är säker på att det är en glad och stolt ängel som har följt ditt lopp.

Kram/Elisabet

2011-05-21 @ 22:10:15
Postat av: Stefan L

Bra gjort.

2011-05-21 @ 23:29:29
Postat av: Gråbossen

Strongt Kram Astrid och Bosse

2011-05-22 @ 01:13:21
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Sanna

Du är grym Benny

2011-05-22 @ 08:37:57
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: karin m

Starkt av dej att springa för du visste att rebecca ville det jag beundrar dej för att du orkade det

2011-05-22 @ 10:14:55
Postat av: Anki

Det var bra gjort att springa i rosa tröja för Rebeccas skull. Jag är säker på att hon var med dej under hela rundan....Kram

2011-05-22 @ 13:13:39
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: camilla

Strongt av dig! Grattis till en enorm prestation!!

2011-05-22 @ 19:37:27
Postat av: Linda A

Strongt gjort. Grattis!

2011-05-23 @ 08:42:11
Postat av: lovisa

godmorgoN:D

2011-05-23 @ 09:13:21
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/
Postat av: Sofia

Bra gjort av dig . Kram.

2011-05-24 @ 14:05:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0