Fido klipper fortfarande

Helt otroligt varm, fast att det har blivit november. När jag installerade min robbotgräsklippare i våras trodde jag inte att den skulle vara igång så sent på hösten/vintern. Förra året kom snön den 19/11 och försvann aldrig under hela vintern. Inte många dagar kvar :) Får väl plocka in den i morgon oavsett hur varmt det blir dom närmaste dagarna. Troligen kommer det ett bakslag runt den 19:e. Syrran fyller år då, så jag vet att det brukar komma snö då.

Inbrott på Skräddarevägen. Då försvann den idyllen att vi har varit skonade i alla dessa år. Det var ett hus som blev drabbat och dom/den var nog stressad/e eftersom det troligen bara försvann en laptopp och det inte var röjt i huset.

Jag han flyga lite med den stora helikoptern idag, men det var kallt om fingrarna trots att det är rekordvarmt. Det är svårare att flyga utan huv. Det kom aldrig någon reservdel för att kunna montera huven, utan jag får flyga utan i helgen. Den lilla håller jag på att färdigställa. Köpte en liten platta som skall staga upp den "dåliga" konstruktionen, så att kroppen inte går av mitt i tur vid krasch (på helikoptern he he). Plattan var till en annan modell, så jag fick borra nya hål och byta några delar, men nu sitter den på plats.

På söndag ska jag till kyrkan. Har inte varit inne i en kyrka sedan begravningen. Ni vet ju vilken helg det är, så vad det pratas om är ju döden. Alla som mist anhöriga under året har fått en inbjudan, vad jag vet. På kyrkogården har jag varit massor av gånger för att "träffa" Rebecca i minneslunden. Jag går nog dit även i morgon och tänder ett ljus, om det finns plats i den stora lycktan.


Kommentarer
Postat av: Stefan L

Jaså, det är din syster som fixar snön? ;)



Själv har jag inbrottslarm kopplat till larmcentral. Men jag bor ju där jag bor också.



Hoppas det blir en bra helg, med helikopterflygning och kyrkobesök.

2011-11-05 @ 12:01:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0