Hjärt- och lungräddningskurs

På vårat jobb har vi köpt in en hjärtstartare och vi som ville fick gå en kurs i hjärt-lungräddning. Det var jobbigt att pumpa hjärtat (övningsdocka). När man fick rätt teknik och använde kroppens tyngt fungerade det ganska bra. Men att hålla på tills en ambulans kommer skulle vara mycket ansträngande. Det var en mycket lärorik kurs och det borde alla arbetsplatser ha. Blev förvånad över att man skulle pumpa hjärtat 30 gånger och bara blåsa två andetag och sedan pumpa 30 osv (30,2,30,2,30...). Det brukar gå ett eller två revben vid dessa livräddningar, men man ska fortsätta även efter att det knakat till.

För mig var det mycket jobbigt, då mina tankar hela tiden kom till Rebecca. Det var nära att jag gick ut från kursen, men lyckades stanna kvar. Det var ingen av arbetskamraterna som märkte mina känslor, eftersom jag är "duktig" på att dölja dom.

Jag sov dåligt i natt, men det var ju 6-månadersdag och det blev extra mycket känslor. Tittade på Christophers film, om och om igen. Jag kom senare till jobbet idag, eftersom jag behövde sova lite till och det lyckades jag med.

Kommentarer
Postat av: Anki

Filmen som Christopher hade gjort var så fin den visade verkligen hur underbar våran ängel var. Låt känslorna bubbla ut och låt dem komma för de måste ut.

Kram från xtra syrran!

2011-11-08 @ 21:18:47
URL: http://tankesymfoni.bloggspot.com
Postat av: Erica

Ja, filmen vart verkligen vacker, precis som jag minns Rebecca. Både log och fällde tårar på samma gång.



Tycker precis som Anki, om känslorna vill ut så låt dem komma oavsett. Det kommer kännas lite lite bättre efter.



Kram!

2011-11-08 @ 21:25:15
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: Stefan L

Det är bra att du kämpar på.

2011-11-08 @ 22:39:56
Postat av: Sofia

Förstår hur det måste kännas. Hoppas du får sova i natt. Filmen är verkligen jättefin och visar precis den Rebecca vi kände och minns. Kramar.

2011-11-09 @ 12:54:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0