ViSomMist-träff

I dag samldes vi föräldrar till 9 barn som gått bort. Vi kommer att ha många träffar och i dag han vi bara berätta om varje barns sjukdom. Nästa gång kommer vi prata om tiden efter dödsdagen.
Det var riktigt jobbigt att höra allas berättelser och personalen fick fylla på med servetter.

Det är Barncanserföreningen som står för denna hjälp till oss föräldrar. Det är ingen ersättning till kuratorer eller psykologer, men ett tillskott.

Vi hade med oss bilder på våra barn och givetvis hade vi med denna bild och några till.


Kommentarer
Postat av: Stefan L

Det låter som en bra aktivitet att få träffas å prata kring det som hänt med andra som upplevt samma sak.



Ta hand om er.

2011-11-20 @ 20:08:14
Postat av: Gunnel L

Tröstekram till er...Precis ett likadant foto i rosa ram står på vårat piano i vårt gästrum. Ett rosa stearinljus står alltid bredvid fotot. Jag går in där ibland på kvällarna, tänder ljuset och säger, nu tänder jag ett ljus för dig lilla Rebecca. Känns bra att göra detta....

Varm kram till er

2011-11-20 @ 21:36:07
Postat av: Elisabet Roslund

Vill bara lämna en Kram.........

2011-11-21 @ 09:26:42
Postat av: Sofia

Jag blir rätt rörd när jag läste det här inlägget och såg bilden. Vi hälsade på Becca igår , tände ett ljus för henne och satte dit en bukett blommor. Tänker på henne hela tiden , er också. Kramar.

2011-11-21 @ 12:05:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0