Installerat dator två gånger

Installerade Windows 7 och det gick hur enkelt som helst. Allt i bios var ju automatiskt, eller?
Nja, så enkelt var det ju inte. Christopher talade om att jag skulle ställa in diskarna på AHCI (Advanced Host Controller Interface). Allt funkade ju automatiskt och jag tänkte inte på det. När jag senare tittade i BIOS nästa dag, så såg jag att det var inställt på Native IDE mode, så jag bytte till AHCI. Sedan var det bara att installera om Windows 7. Jag hade inte aktiverat Windows på internet ännu, så det var ju inga problem.


För att ha en ny dator måste jag först hitta den gamla och ta bort (och lite prylar).



Sedan får den nya plats. Det är brandväggen som står till höger (liten dator).



Och så en bild för den teknikintesserade. Man ser knappt min SSD-disk längst ner till höger. Heller inte min andra 2TB disk (två stycken), som ännu inte var på plats. Givetvis har jag tryckt in 16 GB minne :)


Nu har jag börjat installera program m.m. och givetvis använder jag den nu i skrivandets stund.


Kommentarer
Postat av: Annika

Haha =D Ja, det var lite klurigt att hitta den gamla datorn =P Men nu ser det fint ut =)

2011-10-23 @ 21:48:47
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Stefan L

De va väldans va skrivbordet blev städat.



Du får ju köra lite fräcka spel nu.



De finns en grej i registret man kan ändra för att kunna boota på AHCI även om man inte installerat med det.

2011-10-23 @ 22:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0