6 km i -8 grader

Det var trögt att springa idag men jag sprang en anna väg när jag närmade mig sjukhuset och tänkte vända vid 2,5 km. Men, jag fortsatte lite till och det blev äntligen 6 km. Det var -8 grader och jag hade därför inte tänkt öka sträckan. Tvärt om kanske ta ett lite kortare varv på 4 km eftersom jag tog varmare plagg på benen än vad jag hade tänkt mig innan jag tittade på termometern. Det var vindstilla, så det var därför jag fortsatte lite längre. Det blev rekord för i år. I dag mötte jag två joggare. Börjar bli lite trångt, he he.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Hur klär man sig i egentligen när man ska springa i minus 6? Jag antar att det inte räcker med långkalsonger. Å hur gör man när man blir svettig? Är det komplicerat att springa när det är så kallt?

2012-02-10 @ 10:05:20
Postat av: Sofia

Kul att det dyker upp andra joggare också , och att du fick sprungit så långt. Hoppas det fortsätter gå bra. Kramar.

2012-02-10 @ 12:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0