Varit på läkarbesök idag

I går när jag skulle sova svartnade det till och stramade runt bröstkorg och magen. Det gick över på några minuter och jag förlorade aldrig medvetande. Det gick över på några minuter. Där låg man och funderade på vad det var och om man skulle ringa till sjukhusupplysning, eller vad det heter. Det tog många timmar innan jag somnade. Klockan 5:41 pep klockan och det var dags att stiga upp. Snosade automatiskt 7 minuter. Sedan gick jag upp, men gick och la mig igen efter toabesöket. Ställde fram klockan 2 timmar och lyckades till slut somna om. Vaknade vid 8-tiden och kände mig helt yrvaken, som om jag bara sovit i 3 timmar. Ringde till jobbet och sa att jag inte kommer idag. La mig ner och somnade igen till klockan halv elva då jag gick upp. Fortfarande mycket trött. Åt frukost och sedan duschade jag.
Åkte till närakuten för att kontrollera mig. Jag hade bra blodtryck och syresatte mig bra. EKG var kanon. Med andra ord hittade dom inget fysiskt farligt på mig. Läkaren tror att jag har två problem. Ett är att det är tryck runt bröstet på grund av att jag har ångest. Att jag ibland är på väg att svimma trodde hon att det kunde bero på att nervtrådarna ligger mycket nära magstrupen. De nervtrådar som styr tryck och puls. Det kan ju stämma med att jag var på toa strax innan. Två gånger tidigare i början på december var det i samband med att jag började äta. Jag frågade om det var OK att börja träna igen och hon svarade tvärt om att det är mycket bra att jag börjar igen.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Japp, den fysiska träningen kan nog betyda mkt, man får tänka på andra saker, och om kroppen är stark blir sinnet också starkare.

2012-01-03 @ 03:41:37
Postat av: Sofia

Det är kanske bra att sysselsätta sig med något som får en att tänka på lite annat ibland. Kramar.

2012-01-03 @ 12:23:14
Postat av: Anki

Vad skall jag skriva? VAR RÄDD OM DEJ! Kram

2012-01-05 @ 09:46:06
URL: http://tankesymfoni.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0