Hela helgen försvann

Soligt och fint i helgen och vad gjorde jag då? Skulle bara bygga om min lilla helikopter så att jag flyger utan paddlar. Paddlarna används för att helikoptern ska vara stabil i luften, men nu ska den bli stabil med hjälp av elektronik i stället. För att förstå lite vad jag pratar om så har jag en bild nedan. På det högra huvudet (bladen ska sitta där men är ej med på bild) är det paddlar och det vänstra huvudet är för utan paddlar. Det är med andra ord mycket färre delar på en helikopter utan paddlar.


Paddellöst och med paddlar.



Detta är elektroniken som hjälper till att hålla helikoptern stabil i luften.

Problemet är att nu kan jag inte få motorn att snurra och det funkar fortfarande inte. Jag har fått igång den med extra elektronik och extra batteri, men det fungerar inte som det är tänkt. Jag har inte ens hunnit skriva något i bloggen. Jag tror att fartreglaget på helikoptern inte fungerar ihop med mini V-bar. Frågan är bara vilket fartreglage som funkar?

Nu ska jag snart ut och springa. Jag han i alla fall med en runda i söndags på 7,2 km, men det var också allt.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Hmm, skumt. Ser ut som intressant problemlösning iaf. Man blir liten sugen på å meka själv. Har funderat på att själv börja med radiostyrt, men man är så dålig på att komma igång.

2012-03-06 @ 22:11:24
Postat av: Sofia

Hoppas det ordnar upp sig. Kramar.

2012-03-07 @ 11:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0