Nu fungerar helikoptern

I dag kom den lilla USB-adaptern som gör det lättare att ställa in fartreglaget med. Jag börjar med mindre avancerade inställningar. Det viktigaste är att först få helikoptern att flyga. Jag fick även hjälp från forumet RCHELI att ställa in nivån för max och min, som fartreglaget reagerar för. Jag hade glömt att jag tidigare hade en mjuk inställning för spakrörelsen i mitten på radion, så det gick lite vingligt och det var nära att jag satte bladen i asfalten. Men det gick bra.

Tandläkarbesöket gick fint. Min första kontroll hos tandläkaren på 2000-talet. Jag hade flera småhål, men inget som behöver lagas (än, om jag sköter mig). Jag hade även borstat för hårt, så att tandköttet blivit skadat. Detta växer aldrig tillbaka, så det får jag leva med. Mycket tandsten var det. Så mycket att jag fick en ny tid för att ta bort det, eftersom det kommit ner under tandköttet med tidens gång.

Det känns lite konstigt att sitta där i tandläkarstolen, för det var ju där som allt tråkigt började för Rebecca..........

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad bra att du kan flyga igen. Hoppas det går bra hos tandläkaren. Kan bara ana hur det känns med tanke på Becca. Kramar.

2012-03-15 @ 12:17:32
Postat av: ANNA

Lycka till med flygandet. Kan förstå att du tänkte på Rebecca när du var hos tandläkaren.Kramar till er.

2012-03-15 @ 13:38:39
Postat av: Annika

Nu vågar jag inte borta tänderna längre. Är rädd att tänderna skall lossna om tandköttet kommer för långt ner. Nu skall jag köpa en ultra-mjuk tandborste!

2012-03-15 @ 15:07:03
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Jag tänker ofta på er hela familjen och naturligtvis på Rebecca. Kramar om er alla/Elisabet

(det finns väl änglakramar också)

2012-03-17 @ 14:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0