Ryggskott

När jag gick upp för trappan på jobbet hugg det bara till. Jobbigt med smärtan, men jag tänkte direkt på Göteborgsvarvet. Jag rörde på mig och la mig på en massagebänk och sträckte ut och hängde ut ryggen lite i trappan. Det blev inte värre än att jag stannade kvar på jobbet, fast att det smärtade.

När jag kom hem så var det ju torsdag. Jag smörjde in ryggen med salva och tog en löparrunda. Jag var noga med att jag hela tiden var rak i ryggen, så att det inte skulle bli någon snedbelastning och jag sprang givetvis lugnt. Kortade även ner sträckan till 6,4 km. Vid halva sträckan stannade jag till vid några redskap som dom satt upp vid motionsspåret. Där hangde jag lite i en ställning för att sträcka ut ryggen och sedan sprang jag tillbaka. Sedan var jag noga med att stretcha, men inte för hårt. La mig även på golvet och drog upp knäet högt upp, ett i taget.

Smärtan är ju inte borta, men jag kan röra på mig. Tar och smörjer in mig innan jag lägger mig, så får vi se om jag kommer upp ur sängen i morgon. :)

Kommentarer
Postat av: Anki

Var rädd om ryggen!

2012-03-22 @ 22:27:34
URL: http://tankesymfoni.bloggspot.com
Postat av: Stefan L

Jo, vårda ryggen.

2012-03-23 @ 08:03:58
Postat av: Sofia

Hoppas ryggen blir bättre snart. Lycka till med träningen. Kramar.

2012-03-23 @ 12:42:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0