Sov inget i natt

Det gick bara inte att somna. Jag sov lite mellan 3 och 5, inte hela tiden. Sedan somnade jag vi 9-tiden och vaknade vid 10:30. Gick upp och åt frukost och satte på kaffe. Sedan ringde jag runt för att försöka få resept på sömntabletter. Jag ringde försent, för dropp in tiden var mellan 9-11. JAg pratade med sjukvårdsupplysningen och jag föreslog närakuten, men då sa hon att dom inte gärna skriver ut recept. Hon sa att dom hade uppe till 19 på vårdcentralen, men jag sa att dom bara hade droppin till 11. Hon tyckte jag skulle åka dit och prata med dom. Jag duschade och åkte dit. Mycket riktigt sa hon att det var stängt för bokningar och hänvisade till närakuten. Jag sa då att dom förmodligen inte skriver ut recept och det förstod hon. Hon sa att hon kunde kolla med en sköterska när deras rast var slut. Det kom en sjöterska och vi gick till ett rum, men när hon kollade i datan, så fanns det ingen tid över hos någon läkare, men hon sa att jag kunde sätta mig och vänta, så slulle hon kolla med läkare. Jag förklarade för henne att det är årsdagen om 5 dagar för min dotters död. Lite senare kom hon och sa att det var klart och jag såg förvånad ut. Läkarn har skrivit ut sömntabletter och jag behöver inte betala. :)

Jag har gjort klar deklarationen för Rebecca och jag och frugan har skrivit på, så nu behöver jag inte ha det i tankarna i natt.

Nu ska jag ta en tablett och se om jag kan sova. God natt.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken tur att det löste sig med receptet för dig.Kramar

2012-05-03 @ 07:16:08
Postat av: Sofia

Tur att du fick ett recept till slut. Hoppas du får sova bättre nu. Kramar.

2012-05-03 @ 10:59:53
Postat av: Anki

Bra att det löste sej Jag hade haft annars! Kram

2012-05-05 @ 13:29:31
URL: http://tumanhand.blogspot.se/
Postat av: Erica Frankeståhl

Jag ler och blir varm i hjärtat av att läsa. Vilka fantastiska människor det finns, som ställer upp och gör undantag. Dom såg dig och dom hjälpte dig. BRA!



Ta hand om dig, hälsa Annika och Gunnel från mig! Kram

2012-05-07 @ 02:03:54
URL: http://itaerica.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0