Nära göra en groda

Nej, jag har inte varit ute i mörkret och kraschat en helikopter. När jag var ute och sprang, såg jag i sista stund en groda i motionsspåret. Jag lyckades undvika att trampa på den. Hade inte en tanke på att det kan finnas grodor nu. Såg tre stycken på min löprunda. Det måste väl betyda att våren är här. 9 km blev rundan och jag sprang i mördarbacken utan att gå ett enda steg hela vägen runt.

Första paketet med reservdelar kom i dag. Det är RubinRC som är så snabb på att leverera. Det andra paketet kommer från England, så det tar väl någon dag till. Bladen kostade 229:-, annars var det inga dyra delar. Det är fördelen med att krascha den lilla helikoptern.

Var och letade efter en bricka i Alingsås idag till den stora helikoptern, men den jag hittade var tyvärr en aning för stor i diametern. Den kommer att nypa åt lagret, så att den inte kan snurra fritt. Kanske att man kan slipa ner den mot en slipsten? Det är inte mycket som ska bort, för vi pratar tiondelar av mm.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Vad bra att det går framåt med träningen. Hoppas det ordnar sig med den där delen till helikoptern. Kramar.

2012-03-21 @ 12:27:05
Postat av: Stefan L

Ja har vänner som har en bilverkstad i göteborg, de kan säkert hjälpa dig å slipa till den där brickan så den blir som du vill ha den. Min kompis som är med å har den verkstaden e han kompisen ja berätta om som blev av med sin helikopter för han hade fel frekvens.



Säg till så kan ja höra mig för.

2012-03-21 @ 12:41:11
Postat av: Annika

Det är bra att du aktar grodorna när du springer =D

2012-03-21 @ 21:32:13
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0