Cancer för tredje gången för Rebecca

Ett tungt besked från läkaren idag. Rebecca har fått cancer i lungorna. Dom är ca: 1 cm stora (4 st). Hon har haft mycket behandlingar tidigare och det finns inte så mycket varianter av cellgifter för Ewing Sarkom och kroppen orkar nog inte mer av den befintliga sorten och det har ju inte botat henne tidigare. Dom vet inte hur dom ska göra med hennes cancer och vet med andra ord inte om dom kan bota henne. Hon ska nu få tabletter som skall hämna nybildande av blodkärl, vilket är viktigt för cancerns överlevnad och tillväxt. Om tre månader tar dom nya röntgenbilder för att se hur det reagerar. Det finns "material" på platsen vid förra cancern i bröstkorgen, men det har inte växt något, så det är troligen inte cancer där.

Kommentarer
Postat av: sanna

Tänker på er å finns här. Säg bara till om det finns något som jag kan göra <3

2010-10-12 @ 18:59:35
URL: http://sanna8710.blogg,se
Postat av: Anki

Tack för att jag fick följa med er idag jag hoppas att det var till någon hjälp....Jag finns för er alltid..Kram Anki

2010-10-12 @ 20:26:54
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Ellinor Mehrén

Tänker på er alla.

Kram

/Ellinor fd präst i Tölö

2010-10-14 @ 14:15:17
URL: http://prellan.blogspot.com
Postat av: Per-Arne Hederstaf

Det stora är inte att aldrig falla, utan att kunna resa sig efter varje fall.

2010-10-15 @ 09:07:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0