Cancern är obotlig

Vet inte riktigt vad jag ska skriva men skriver lite fakta.

Ingen av "medicinerna" som finns att tillgå hjälper.

Det som har hänt är att cancern i höger lunga har härjat villt. Det är samma lunga som hon tidigare opererat. Det är därför det var en stor hinna på den enkla röngenbilden. Nu har hon gjort en skiktröntgen (datortomografi) och där syns det att det är cancern som är boven. Givetvis har det blivit infektioner när det tätnar till i vecken, men om det heter lunginflammation eller om det är inflammation i lungan? Jag är ingen läkare, så det låter jag vara.

Hon kommer i morgon åka till Sahlgrenska för att mäta in strålningen som börjar på onsdag. Detta för att stoppa smärtan som blir när bronkerna klämms åt i lungan. Bronker är dom första rören/ förgreningarna i lungan. Rebecca har fått ett morfinplåster som skall bytas var tredje dag. Då slipper hon pump och kan vara hemma. Det skall justeras in hur mycket extra medicin hon behöver innan hon kan åka hem. Infektionsvärdet har gått från 200 till 98, så hon skulle kunna ta penicillin-tabletter i stället för att få det intravenöst.


Kommentarer
Postat av: Alvaro

:-(

Vill du snacka kan du ringa Benny...

2011-01-10 @ 20:21:49
Postat av: Eva Elmquist

Hej Benny! Vet inte heller vad jag ska säga mer än att jag tänker på er och finns här för er om ni behöver, de e bara att ringa! Det är så fint att du orkar förmedla vad som händer med Rebecca via din blogg. Men tveka inte o ringa om du behöver.

Kram

2011-01-10 @ 21:13:02
Postat av: Camilla

Har inga ord. Ni finns i mina tankar. Kram,

2011-01-10 @ 21:35:52
Postat av: Anki

Tänker på er...KRAM

2011-01-10 @ 21:51:50
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Även jag säger ett tack till dig Benny. Vi vill ju så gärna veta hur det är. Många som omsluter er nu. Sune och jag är två av dem.

2011-01-10 @ 21:53:24
Postat av: Sanna

KRAM

2011-01-10 @ 22:40:37
Postat av: Robin

Tänker på er. KRAM

2011-01-10 @ 23:47:25
Postat av: Elisabet Roslund

Så många tankar jag har, speciellt då jag har en son som fick samma diagnos, Ewing Sarkom, 2002......

Kram/Elisabet

2011-01-11 @ 08:01:37
Postat av: Anonym

Vet vad ni går igenom. Kan bara säga, ta hand om varandra och försök att njuta av varje dag ni får tillsammmans. Ni finns i mina tankar/ Änglamamma

2011-01-11 @ 08:12:01
Postat av: Ellinor

Jag vet inte vad jag ska säga... men vill iaf bara säga att jag tänker på er!

2011-01-11 @ 08:52:51
URL: http://www.prellan.blogspot.com
Postat av: Erica

Tänker på er, ta hand om er!

/Erica, beccas kompis

2011-01-12 @ 16:49:07
URL: http://itaerica.devote.se
Postat av: Olivia

jag tänker på er! Krama becca från mig, berätta för henne hur viktig hon är!!

/Olivia, Rebeccas kompis

2011-01-13 @ 11:05:50
URL: http://heartman.blogg.se/
Postat av: Per-Arne Hederstaf

Mållös ...

2011-01-17 @ 11:41:06
Postat av: lotta

Hej Benny!

ja det finns väl inte så mycket man kan säga!



Hej Benny!

ja det finns inte riktigt ord för vad man ska säga!vill bara tala om att jag tänker på er och det är fruktansvärt det ni går igenom,det borde ingen behöva upp leva egentligen,men så är ju inte livet tyvärr!

Hälsa gunnel att jag tycker ni är så starka!och önskar att det fanns nåt man kunde göra för att hjälpa er men det finns väl inte så mycket mer än att att vi tänker på er hela tiden!



2011-02-13 @ 19:16:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0