6 km löpning

Ghaaa, det regnar. Det skulle ju vara uppehåll idag lovade SMHI. Tänkte flyga radiostyrd helikopter idag. Grilla har vi också tänkt göra. Nåväl, det är väl bäst att utnyttja tiden på ett bra sätt, så jag snörade på mig löparskorna och sprang en runda. När jag var ute på rundan bestämde jag mig för att öka till 6 km. Farten var i medel 6:03/km. Duktigt?, å andra sidan njöt jag av en pizza i går :) Man måste ju få njuta med. Fast jag får nog komma upp i lite längre sträcka för att kunna äta pizza och kunna bränna bort den. Nu är det viktigast att jag får in rutin på att komma ut och än så länge fungerar det. Om ca två veckor börjar den tid då jag märker om det är en rutin eller inte. Springa i två veckor är inga problem. När snön vräker ner och det är mörkt ute är det värre att komma ut. Fast det brukar inte vara något problem om man bara fortsätter med planerade dagar. Jag springer dock aldrig under -10 grader, så jag får fundera på hur jag ska lösa det om det blir lika kallt även denna vinter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0