Sprungit i regn

Nu börjar det kännas höstväder. Det var så kallt regn på min flint, så jag fick ta på mig en mössa. Hade även en vindtät löparjacka. Det blev 5,3 km idag. Samt 5 km i söndags, så jag jobbar på.
 
I söndags fick jag hjärnsläpp när jag satt och pillade med inställningar i helikoptern. Den var då uppkopplad mot datorn och stog därför uppe på min stationära dator. Jag reversade kanal 1 i radion, vilket är den som styr motorn. En blixtsnabb reaktion gjorde att jag, helikoptern, radion och datorn överlevde. Jag kunde lika gärna hamnat på sjukhus. Det var bara min tröja som fick slängas, som hade trasslat in sig i bakre rotorn. Motorn är stark på den stora helikoptern.
 
Blu-Ray är inte Blu-Ray. Har hyrt filmer i hela mitt vuxna liv och det har inte varit några problem. I början var det ju VHS-band och ibland fick man spola filmen fram och tillbaka för att bandet skulle ligga rätt för spelaren. Sedan kom DVD och det var bara att titta på. Därefter kom Blu-Ray och det vara bara att titta på där med, tills nu. Jag hyrde tre filmer och det var två Blu-Ray. Den först betedde sig lite konstigt och hoppade fram, fast jag trodde det var en effekt i filmen. Det ska ju vara så fräckt nu, så man vet ju inte säkert. När jag skulle se den andra filmen så funkade det inte och jag putsade skivan och kollade efter repor, men hittade inga. Dagen efter fick jag reda på att det kommer uppdateringer på Blu-Ray skivorna, så därför måste man uppgradera spelaren. Hittade en filmsnutt på hur man uppgraderar och det var ju ett nätverksuttag på spelaren. Jag han inte ens gå in i menyn innan det dök upp en ruta med att det finns en uppdatering att ladda ner. Jag gjorde detta och sedan funkade filmen. Åkte sedan och lämnade tillbaka filmen eftersom den skulle in, utan att ha sett den. Man är numera tvungen att ha internet för att kunna hyra en film. Är det här vi kallar utveckling?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0