ICA Självscanning

Ha ha, man är tror att man är en IT-nörd tills man kommer i ett läge då man inte fattar något. En fredag då det är som mest folk och stress skapade jag förutsättningar för självscanning. Det var hur mycket folk som helst när jag skrev på tre papper. Sedan fick jag en kort genomgång hur det fungerar. Ha, hur svårt kan det va? Jag klev in i affären och började scanna varor och det var ju hur enkelt som helst. När jag var klar kom jag till stationen. Hmm, hur gör man här? Jag förstog att man skulle sätta i scannern i en ledig plats, men det gick inte att få ner den. Till slut så verkade det som om alla platser inte var igång och därför låsta. Jag såg till att det var en ledig betalplats och skulle sätta ner min scanner när en stressad kärring smet imellan. hmm, är det så här det fungerar. Näväl, jag satte ner min scanner och gick fram till betalstationen och hittade inte något ställe att dra kortet. Jag letade nog i flera minuter innan jag såg att det kanske var en springa till höger. Jo, det fungerade. Nu satte jag in mitt kort för betalning, men så var det pantkvittorna... hittade att det lyste rött på apparaten och blev glad på hur smart jag kan vara, men då kom det upp ett error. Till slut fick jag tag på en stressad personal och fick reda på att jag skulle stoppa in kvittorna i en springa på en låda längre ner. Nu kunde ja äntligen betala.
 
Ja, vad säger man? Nu är jag uppdaterad för verkligheten och har en mycket mer förståelse för de trögfattade som inte kan hantera datorer. Eller jag :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0