Krasch

Nu har jag borrat ner den stora helikoptern i åkern. Vad kladdigt det blir, he he. Nu har jag 3 st. icke fungerande helikoptrar. Har nu lagt in beställning på fler reservdelar. Tyvärr var vissa delar restade. Får ta och reparera KDS:en (mellanstora). Jag tror att jag har reservdela för att få ihop den. 100 % pilotfel var anledningen. Jag flög för avanserat med min inställning på radion. Jag hade bara 80% utslag och det gick inte att gira så häftigt som jag hade tänkt. Det funkar ju i simulatorn, men där har jag 100% utslag som man skall ha. Jag får ändra detta omedelbart i radion. Det blev en onödig krasch. Anledningen till 80% utslag var att jag ville ha en lugn helikopter när jag var nybörjare och det har fungerat kanon. Nu när jag tar ut svängarna, så kan jag inte rädda en för häftig situation. Jag har hunnit flyga flera gånger idag, så jag är nöjd och jag flög även en gång till i gårkväll vi 19-tiden.
Nu har jag lekt av mig och kan se fram till en ny arbetsvecka.


Kommentarer
Postat av: Anki

Men hör du! Du kan inte borra efter olja i den åkern! Och du kanske skall anställa en ny pilot? Kram

2010-08-29 @ 18:53:18
URL: http://anci62.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0