Mera brandvägg

Det fungerar. Var ute på GP:s hemsida och det var en annons som blev blockad av brandväggen. Det kom upp så snyggt och fint varför det blev blockat och länken till orsaken, samt mailadress till administratören vilket ju är jag. Denna informationen var i rutan i stället för annonsen. Jag tror inte att frugan och mina barn kommer att skicka mail till mig om detta, men det är roligt att det fungerar.

För att inte tala om alla paket som blir droppade (skrämmande). Den som tror att det inte finns många hackers på internet bör tänka om. Dom flesta är amatörer och leker, men det finns ju även proffs. Men även amatörerna kan ju förstöra informationen, hämta information eller ha din dator som ett mellanhopp.

Lite tråkigt att GP har sådan annons, men där ser man hur det står till i verkligheten. Klicka aldrig på en annons eller för musen över annonsen. Du behöver inte ens klicka på annonsen för att aktivera elakheter i vissa fall. Mitt bästa tips för er som är oskyddade med eran "leksaksbrandvägg" typ D-link, Netgear m.m. eller om ni surfar med mobilt bredband. Frågan är ju om jag har någon skit kvar i datorn när jag kört med D-Link som "skydd" innan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0