Varit på Netonnet två gånger

I går var jag på Netonnet och köpte en dator + pci-kort. I dag var jag där och lämnade tillbaka.
 
Jag ringde in i fredags och det skulle finnas en PCI-kortplats, men det var en PCI x16. Var på Inet och skulle köpa ett kort till datorn, men det finns inget. Han påstår att det inte går att sätta in ett PCI X1-kort. Jag vet inte om bussen är "öppen" eller om det måste vara ett x16-kort på kortplatsen. Jag antar att han i butiken vet, så därför lämnade jag tillbaka datorn på Netonnet och det var inga problem. Eller mycket bilkörning blev det ju eftersom datorn var hemma.

Tanken var att jag skulle sätta upp en Linux-brandväg för hemmanätverket. Men det får dröja en stund till...

Kommentarer
Postat av: Annika

Jobbigt att köra bil fram och tillbaka hela tiden.

2010-10-30 @ 21:22:36
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Anki

Kan man säga något annat än...suck!

2010-10-31 @ 10:49:55
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0