Min första autos

Vad är det kanske ni undrar?
I går tog jag med mig min stora helikopter som inte har fungerat på länge till Pitchup som säljer helikoptrar. Jag hade köpt en ny motor men inte fått igång den. Där löste dom mitt problem. I dag när jag skulle testa den, så tappade bladen farten i luften och jag fick då landa med kraften som blir kvar när man sänker ner den. Detta kallas på helikoptrar för autorotation. Man har bara en chans på sig att landa. Det gick bra. Jag kontrollerade helikoptern och märkte att skruvarna på en axel inte var fastskruvade tillräckligt. Det var ett tag sedan jag skruvade ihop den efter att ha bytt motor, så jag minns inte om jag hade missat detta. Jag hade ju tagit lås-lim på skruvarna. När jag testade igen så fungerade den riktigt. Lite spännande flygning med tanke på att det blåste kraftigt. Den behöver justeras lite, men får ta det när det inte blåser så mycket. Nu fungerar alla mina helikoptrar.

Kommentarer
Postat av: Annika

Vad bra att de fick ordning på den

2011-04-07 @ 20:46:19
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Stefan L

Autorotation e coola grejer.

2011-04-07 @ 22:01:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0