Progressiva glasögon = skräp

Jag har aldrig haft progressiva glasögon tidigare och köpte både terminalglasögon och för långt håll och båda progressiva. Jag har nu kämpat ett tag, men har gett upp. Var idag hos optikern och dom byter nu ut till vanligt glas. Det är billigare glas, men jag får inte tillbaka den extra kostnaden. Däremot så fick jag med ett par läsglasögon i stället. Så nu blir det tre par i stället för två. Blir att köpa en ryggsäck, ha ha. Jag fattar inte varför man inte kan göra glasögon som har ett brett seende men ändå att man kan ha olika styrkor. Nu är det bara skarp trådsmalt på det håll som glasögonen är gjorda för. Nåja, nu har jag försökt mej på progressiva glasögon men aldrig mer. Nu får man vänta tills glasögonen är klara igen.
Tänker på en gammal goding, vad blev det denna vecka då? Ett par tummevantar. Och när är dom färdiga då? Nästa vecka.....

Rebecca ska på bio idag och jag har hela helikoptrar, Ingen fot i kläm här inte :)

Kommentarer
Postat av: Anki

Jag har proggresiva men det tog ett tag att vänja sej vid dem.....men nu är jag van!

2011-04-10 @ 15:31:41
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0