Dåligt flygväder, Gbg-varvet

Flyg
Det var ingen kanonhelg för att flyga med helikopter. Jag reparerade den lilla helikoptern. I går var jag ute mellan skurarna och flög två gånger med den. I dag har jag provat flyga med den stora helikoptern i den hårda vinden. Det var lite guppigt och jag fick vara bestämd när jag skulle landa. När jag tog av huvet på helikoptern för att lossa batteriet började huven blåsa iväg, he he. Får se om jag vågar någon mer tur idag.

Träning
I dag har jag anmält mig till Göteborgsvarvet, eller det blir på tisdag när pengarna kommer in på bankgirot. Dags att börja träna. Jag var ute en liten nybörjarrunda på 2,6 km. Kondition är färskvara, bara att inse. Det viktigaste nu är inte att börja öka längden, utan att få igång en rutin på att komma ut tre dagar i veckan. Två dagar räcker inte för att öka träningen utan tre är i minsta laget, men också aldeles lagom för att må bra.

Jobb
Jag har börjat att jobba och det är lite segt. Har nu bestämt mig att ta en semesterdag i veckan. Jobba två dagar och vila en och jobba två igen. Då blir det lättare att orka med dom dagar jag jobbar. Har planerat att bara köra så i några veckor och sedan jobba för fullt. I jobbet finns det beredskap, men det vågar jag inte ta ännu eftersom jag behöver full vila mellan dagarna.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Jo de har verkligen varit konstigt väder den här sommaren. Inte mkt till flygväder kan ja tänka mig.



Bra å läsa att du kommit igång med jobbet igen.

2011-08-28 @ 16:33:38
Postat av: Sofia

Jag håller med, det var lite för lite soliga dagar för min del deb här sommaren. Kramar.

2011-08-29 @ 12:29:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0