En död framtand

Fick ringa till akuttandvården i Göteborg idag och beställa en tid för att det gjorde för ont i en framtand. Det kändes som om det var i roten och jag hade tyvärr rätt. Där satt man i stolen och kämpade för att hålla munnen uppe så mycket som möjligt. Helt plötsligt fick jag nästan panik och tänkte att nu får dom vara färdiga. Då tänkte jag på Rebecca som inte kunde stänga sin mun på mer än en vecka med enorma smärtor. Tänk på vilka smärtor hon fick vara med om. Några minuters pinande mot flera månader med enorma smärtor och då fick jag bedövnig som hjälpte. Nu har jag gemensamt med Annika och Rebecca att ha fått död tand. För den som inte vet, så var det på studsmattan Annika fick sin tand sönderslagen, så att roten dog. Rebeccas cancer började i underkäken. För min del får jag börja jaga efter en tandläkare, eftersom jag inte har någon. Tanden behöver rotfyllas. Dom har nu bara borrat ett hål och tömt ut sörjan och täppt igen med lite bakteriedödande inuti . Det var en spricka i tanden, men jag har inget minne av att jag slagit i tanden.


Kommentarer
Postat av: En följare

2011-12-10 @ 01:51:19
Postat av: Stefan L

Fick själv göra en rotfyllning för ett tag sen. Men då tog de bort hela tanden.



Usch, det suger verkligen att gå till tandläkaren.



Ett tips är att teckna sånt dära friskvårdsavtal. Då betalar man en månadsavgift. I det så ingår besöken å vård av tänderna. Det är en sorts försäkring.

2011-12-10 @ 01:55:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0