Inget flygväder

Äntligen helg och man kan koppla av med lite flygning i dagsljus med min helikopter. Men som förra helgen bjuder den bara på regn och mycket blåst.
Förra helgen kopplade jag av fullständigt och det har gjort att jag kunnat jobba hela veckan. Jo, utan en timma då jag sovit dåligt på natten, trots sömntablett.
Förra veckan var jag sjukskriven drygt en dag, efter att föräldrar till 9 barn som gått bort träffades och berättade om sitt egna barn. Vi ska träffas i ett års tid. Det är Barncancerföreningen som hjälper oss förvirrade föräldrar.

I torsdags var jag tvungen att gå upp till minneslunden och tända ett ljus för Rebecca. Vad fint att dom ordnat med ett matbord för fåglarna, eftersom jag tror att det är Rebecca som flyger omkring och kvittrar. Jag brukar vissla och jag får svar. Nu har det varit tyst ett tag. Det är vinter och mörkt och vissa fåglar flyttar och en del "rymmer" till skogen. Hoppas hon klarar sig. Längtar till våren.
Vill bara hoppa över denna jul.... Även att hon ville att vi skulle fira utan att skämmas..Det har hon skrivit in på julaftons dag  i almanackan.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Ja tyckte jag läste i veckan att de kanske kunde bli nya stormar den här helgen å. Vi får se.



Som jag sagt tidigare, det låter faktsikt som en mkt bra aktivitet, att träffa andra som råkar ut för samma sak och prata om det. Man kan dra nytta av varandras erfarenheter och stötta varandra.



Så har vi julen då, julen blir ännu en milstolpe för er, men jag tycker ni ska försöka ha så roligt som möjligt, precis osm Rebecca skrev. Detta är förstås lättare sagt än gjort. Vad ska de andra föräldrarna göra på julen? Ni kanske kan fira jul tillsammans allihopa.

2011-12-03 @ 11:20:51
Postat av: Sofia

Tänker på er och Rebecca och ska försöka hälsa på henne snart igen. Kramar.

2011-12-03 @ 11:25:25
Postat av: Anki

Ja du jag kysser min groda ofta!

2011-12-03 @ 16:37:00
URL: http://tankesymfoni.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0