Rebecca varit på "strålavdelningen"

I dag åkte vi taxi till Sahlgrenska och Rebecca fick gjort en form för strålbehandlingen. Första strålbehandlingen börjar i morgon (onsdag). Detta för att lätta på smärtan. Det blir 11 behandlinar i rad (utom helgdagar). Det är en bit av höger lunga som då kommer att dö ut vid strålningen, men även då cancern är det tänkt. Dom kan inte stråla hela cancer eftersom den är för stor och hela lungan dör i så fall. Den vänstra lungan har mindre cancerknölar och den gör dom inget med, så att Rebecca kan få syre ordentligt.

Nu sover Rebecca på Östra av utmattningen av dagens besök på Sahlgrenska.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Tufft, finns nog ingen som inte tänker på er just nu.

2011-01-11 @ 12:48:53
Postat av: Anki

Tack min lillebror för att du orkar skriva och informera oss! Många Kramar!!!

2011-01-11 @ 16:07:39
URL: http://tankesymfoni.blogg.se/
Postat av: Gunnel L

Om det ÖVERHUVUDTAGET är till någon tröst så vill jag säga som Stefan, det finns nog inte NÅGON som INTE tänker på er nu. Ni finns i VÅRA tankar, hela tiden, hela tiden. Tack Benny för att du skriver och berättar, det är så viktigt för oss, det känns som om vi kommer er så nära då och blir del i er smärta.

varm kram från Sune och mig

2011-01-13 @ 01:41:10
Postat av: Gunnel L

om det ÖVERHUVUDTAGET är till någon tröst så vill jag säga som Stefan, det finns nog ingen som inte tänker på er nu. Vi gör det hela tiden. Tack Benny för att du skriver och berättar, även om jag förstår att det är tungt att göra det. När du berättar så att vi får veta så känns det som om vi är er närmare och kan dela smärtan tillsammans med er, för ont gör det, även inom oss. Detta skulle inte ha behövt hända Rebecca, inte något mer..INTE något mer.

varm kram från Sune och mig

2011-01-13 @ 02:02:12
Postat av: Gunnel L

fick inte in min kommentar och trodde att det hänt något, skrev en ny nu blev det dubbelt, kan du så ta gärna bort en av dem och denna...Om du vill..

2011-01-13 @ 02:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0