Astra Tech säljs

Mölndalsföretaget Astra Tech med 2200 anställda säljs till amerikanska Dentsply.

Undrar hur det går med Gunnels jobb? Vet ju hur knäppa cheferna är på ett amerikanskt bolag. Min syster jobbade på ett som köptes upp och tillverkningen flyttades utomlands. Kunderna ringde in och klagade på produkterna som dom fick dom från den utländska fabriken, men givetvis blev kvalitén mycket sämre.
Jobbar ju själv på ett amerikanskt bolag och jag kan ju inte skriva om dom är knäppa eller inte :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Hoppas det ordar sig. Tänker på er. Kramar.

2011-06-22 @ 12:03:08
Postat av: Stefan L

Jo, ja fick höra på mitt jobb, för länge sen innan jag själv började, när ett amerikanskt företag tog över supporten. Så hade de varit en amerikan där och hon drog en massa regler som de anställda skulle följa. Problemet va ju att många av de reglerna stämde inte med svenska kollektivavtal. Så hon fick bakläxa. Så kan de gå.

2011-06-22 @ 18:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0