Och nu då?

Väntar och väntar, på vad då?
Begravningen har varit, men ännu är inte Rebecca på rätt plats. Hennes stoft ska ju spridas ut i minneslunden på kyrkogården och sedan får vi ett brev att det är klart. Hjärnan fungerar fortfarande inte riktigt. Det blir inte så mycket gjort och det blir ofta fel. Ex. jag åkte ut för att posta ett brev och köpa hem mat. När jag kom hem tittade frugan på mig och frågade vad maten är.. Hmm, det var bara att åka ut igen. Så är det hela tiden. Det går tre sekunder och sedan har jag glömt vad jag kom på att jag skulle göra.
Har pratat med läkaren och han förlängde sjukskrivningen fram till semestern. Han skulle ta kontakt med en kurator som tar kontakt med mig och bokar in en tid. Detta var i går, men har ännu inget hört.

Annika har varit hemma igen och fortsatt att städa lite i Rebeccas rum. Mycket av grejorna i rummet kommer att vara kvar så länge. Annika får i nuläget två rum att ha sina och Rebeccas grejor. Annika har gått igenom kläderna som hon kan ha och slängt dom dåliga och lagt dom kläder som är ok i en påse för inlämning.

Vi har även städat ur facebook och stängt av kontot. Det tar väl några dagar innan det slår igenom. Om det är någon som saknar kommentarer och bilder från facebook, så finn det sparat en hel del som vi tankade ner i en fil. Det verkar som om allt inte kom med. Kommentarer på bilder saknas vad jag kan se. Nu är dom borta, men detta varnade jag ju flera gånger om. Skrev det ju även på hennes facebook att kontot skulle bort.

Har lämnat tillbaka Rebeccas rullstol och det känns bra att slippa se den i garaget.
PS. Det finns en 30-moped till salu.

Kommentarer
Postat av: Gunnel L

Gör ont i mitt hjärta..räcker så...

Varm kram

2011-06-15 @ 18:53:40
Postat av: Stefan L

Jo, de där med tankspriddhet är ngt som kommer när man mår dåligt eller är nere. Det känner ja igen.

2011-06-15 @ 22:02:57
Postat av: Erica

Säger som Stefan, tankspriddhet kommer när man är nere. Går själv igenom någon period nu. Känner nog inte som du, men förstår känslan av att glömma saker på bara några ynka sekunder.



Måste säga att din kommentar stärkte. Ska verkligen försöka använda mina nya skor flitigt, speciellt när jag vet att jag ska gå längre sträckor. Man behöver inte alltid ha conversen för att det är snyggt. Måste vara rädd om ryggen och det är mycket skönare med skor som ger stöd. Kram

2011-06-16 @ 01:18:04
URL: http://itaerica.devote.se/
Postat av: Elisabet Roslund

Jag vet egentligen inte vad jag ska skriva, vet bara allt vad ni går igenom..........

All Styrka till er!

Kram/Elisabet

2011-06-16 @ 08:57:50
Postat av: Sanna

Det är jätte bra benny att du skall börja prata med en kurator för det behövs. Kram till dej

2011-06-16 @ 11:55:34
URL: http://sanna8710.blogg.se/
Postat av: Sofia

Ville bara säga att jag tänker på er och att jag saknar henne så mycket. Många kramar.

2011-06-16 @ 12:00:59
Postat av: Anki

Min lille bror det kommer att hjälpa dej att prata med en kurator jag vet av egen erfarenhet. Kram

2011-06-16 @ 22:57:52
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Anki

Min lille bror det kommer att hjälpa dej att prata med en kurator jag vet av egen erfarenhet. Kram

2011-06-16 @ 22:58:56
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0