Rebecca är död

Hård rubrik, men då blir det inga misstag
Hon dog på hotellrummet i London. Dom gjorde livräddarhjälp, men det var redan försent. Jag lider med Jennie som hittade henne på golvet på rummet. Rebecca ville sova vidare eftersom hon var så trött. Om Jennie ville shoppa själv medans hon sov, så tyckte rebecca att hon skulle göra detta. Därför var Jennie inte på plats. Det är under inga omständigheter Jennies fel. Rebeccas tid var räknad.

Hon fick se Madame Tussauds och Sherlock Holms för det ville hon. Hon har väntat länge på resan och hon fick komma till London igen.

Jag vill se henne, så lång så långt bort.. Vi kanske åker det beroende på hur snabbt dom kan få hem henne.


Kommentarer
Postat av: Elisabet Roslund

Jag är alldeles tom........

fina Rebecca, fina familjen, tårarna rinner....

Kramar om er.........

2011-05-07 @ 20:39:30
Postat av: Stefan L

Fruktansvärt. Men Rebecca var en fighter och gjorde det hon trodde på in i det sista. Det respekterar och högaktar jag henne för.



Hennes kamp har lärt oss mkt om att livet är värt att leva och kämpa för.



Det var bra att hon gjorde det hon trodde på och reste till London för att försöka ha så roligt det går. Det var tufft av henne. Rebecca är bäst.

2011-05-07 @ 20:57:24
Postat av: Mimmi, jennies storasyster

Jag lider verkligen med er! Både Jennie och becca hade sett fram emot denna resa och så blev det så hemskt :( men becca har det bra där hon är nu och hon var den starkaste personen jag kände! Är hemskt ledsen och tänker på er!! // Mimmi, jennies syster

2011-05-07 @ 22:20:57
Postat av: camilla, dennis mamma

Tänker på er, gråter, har inga ord. Becca finns i våra hjärtan, alltid!

2011-05-07 @ 23:29:30
Postat av: Anki

Min underbara syster dotter har lämnar ett stort tomrum efter sej. En stor tröst är att hon slipper lida mer. Kram

2011-05-08 @ 00:03:03
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Gunnel L

Det är så fruktansvärt svårt att ta till oss att underbara Rebecca somnat in nu.



Kära Benny, hur svårt vetskapen än är att Rebecca inte fick somna in hemma så försök finna en tröst i att hon fick göra denna resa som betydde så mycket för henne. Hon kämpade ju med alla medel för att inte bli "sjuk" så att resan skulle inställas. Ha detta som en tröst i er stora sorg nu. Hon kämpade för att kunna genomföra denna resa och det måste ha varit någon mening med detta fastän ingen av oss kan förstå vad. För så outgrundlig är livet.



Rebecca har det bra nu, så får vi alla tänka som älskade henne. Och hon kommer att finnas inom oss, aldrig kommer hon att försvinna. Hon ligger hos var och en av oss, mjukt och varmt omsluten av kärlek och hon känner det, där hon finns nu, det är jag absolut säker på.

Vi sänder varm kram till er

Gunnel o Sune

Gunnel och S

une

2011-05-08 @ 00:05:57
Postat av: cissi

Tänker verkligen på er och alla berörda idag.

Rebecca va en stark person och vi kommer alla att bära med oss henne i våra hjärtan.

Stor kram från familjen brattkull

2011-05-08 @ 07:53:15
Postat av: Johanna Lagnevall

I natt har jag haft svårt att sova. Mina tankar har funnits hos er. Jag tänker att Rebecca med all sin styrka och godhet har påmint mig att ta bättre vara på vardagen.

Livet känns inte rättvist och jag beklagar att ni drabbats så oförklarligt hårt.

Många har redan skrivit så klokt pm Rebecca, om hennes drömresa och att hennes minne lever vidare. Instämmer i allt det.

Kramar från kusin Johanna med familj.

2011-05-08 @ 08:22:03
Postat av: Susanne, Gunnels kusin

Jag och familjen tänker på er. Har följt Rebeccas logg. Fantastiskt att hon kom iväg till London. Många kramar

Susanne

2011-05-08 @ 08:37:55
Postat av: Björn och Camilla

Vi tänker och känner mer er.

Svårt att hitta de rätta orden i en stund som denna. De varmaste av kramar till er.

Björn o Camilla

2011-05-08 @ 09:40:20
Postat av: kusin sanna

Jag finns här för er <3

2011-05-08 @ 10:36:02
Postat av: Rasmus föräldrar och syskon

Rebeccka - en underbar tjej! Vi är med er i er enorma sorg.

2011-05-08 @ 11:29:41
Postat av: lotta

Hej Benny verkligen ledsen,vad jobbigt för Er,men det är som du skriver hon fick ju gjort något riktigt roligt i det sista,stackars Jennie.svårt med ord en sådan här stund,skickar därför styrke kramar till er.kramar i massor

2011-05-08 @ 12:26:48
Postat av: Per-Arne Hederstaf

Ingen rolig läsning ... jag vågar inte tänka på hur det känns.

2011-05-09 @ 09:52:26
Postat av: Pernilla

Har följt hennes blogg en kort tid och det gick verkligen snabbt allting :( Beklagar.

2011-05-09 @ 10:06:43
URL: http://www.lovebuz.se
Postat av: Mia

Kära familjen, vilken sorg för er. Jag berördes av Rebeccas ungdomliga livsglädje trots svår sjukdom. Fast jag inte kände henne personligen känns det sorgset och tungt att veta att så ung människa gått bort.

2011-05-09 @ 14:05:53
Postat av: Anonym

Det är tungt att mista, fruktansvärt tungt. Jag tycker verkligen synd om jennie som hittade henne. Jag lider med er allihop. När en såpass ung människa går bort berör det djupt.

2011-05-09 @ 16:43:37
Postat av: Gråbossen

Rebeckas bortgång kom som en chock. Varje dag har vi följt Din och hennes blogg. Vi var så glada att Rebecka och hennes kompis kom iväg till London trots allt. Därför blev vi väldigt bestörta när vi kom till Gamlestan för att fira Niklas och fann hans far Peter kämpande mot tårarna Vi visste ju ingenting eftersom lördagen tillbringades i Slottsskogen med barnbarnet Christian.



Det är fruktansvärt att behöva förlora ett barn även om man vet att det inte finns någon framtid. Bevara och minns alla fina minnen för framtiden och lev vidare med dem, Du, Gunnel och Annika har varit fantastiska under den svåra tiden liksom alla andra som skrivit inlägg på bloggarna och facebook. Kanske har två änglar nu träffats.



Kram Astrid och Bosse

2011-05-09 @ 18:03:09
URL: http://grabossen.blogg.se/
Postat av: Bella

Är kusin till Cissi Brattkull och har följt Rebeccas blogg ett tag. Jag har berörts väldigt mycket av denna starka tjej och hennes förmåga att bära sin egen sjukdom och ändå kunna göra andra glada och vara omtänksam. Jag är själv svårt njursjuk och vet hur svårt det kan vara, även om min sjukdom inte är obotlig om jag får en ny njure. Rebecca har säkerligen inspirerat många genom att dela med sig av sina tankar och känslor på sin blogg, och hon kommer alltid att finnas hos er. Som någon skrev, "inget har förändrats, jag har bara gått in i rummet bredvid."



Isabel Brattkull

2011-05-13 @ 07:37:10
URL: http://forovrigtmarjagbra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Beklagar sorgen! :(

2011-05-13 @ 13:25:17
Postat av: Josefine Sjölin

skulle någon kunna länka hennes blogg till mig?

R.I.P Rebecca<3

2011-06-08 @ 20:06:41
URL: http://josefinesjoelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0