Varit i London för att se Rebecca

Nu har vi äntligen fått se Rebecca. Det var mycket jobbigt. Det var Benny, Gunnel och Annika som åkte ner.

Onsdagen i London
1. Vi var först och registrerade hennes död. Det var en överraskning som vi inte var beredda på.

2. Sedan var vi och hämtade ut hennes saker och det var jobbigt.

3. Sedan åkte vi taxi till sjukhuset och fick se Rebecca och då brast det verkligen i tårar. Jag smekte försiktigt på hennes kind, men den var iskall eftersom kroppen var nerkyld. Frugan kom på att det gick att klappa hennes hår som hon äntligen hade fått tillbaka efter dom sista cellgifterna. Där lämnade vi kläder som vi hade med oss för Rebecca och hennes pass som vi hade hämtat ut bland hennes saker samt Kopior på dödsregistreringen.

Vi låg på samma hotell som Rebecca och Jennie. Vi fick bo gratis på hotellet och tackar så mycket för det. Vi skrev tackbrev till hotellet och ett tackbrev till Creg som hjälpte Jennie efter den tragiska händelsen.

Vi har planerat att ha en öppen begravning i Tölö kyrka. Den är stor och rymmer 400 personer. Mer detaljer kommer när vi har bestämt hur. Rebeccas kropp har inte kommit hem ännu, men hon kommer hem i en kista.

Nu ska vi titta på "Så ska det låta" och tända ett ljus för att Rebecca ska kunna vara med. Hon tyckte så mycket om det programmet.


Kommentarer
Postat av: Stefan L

Det var bra att ni fick se henne. Tänker på er.

2011-05-13 @ 20:23:24
Postat av: Anki

Jag och Robin tittar också på Så skall det låta med ett ljus tänt för Rebecca. Kram på er

2011-05-13 @ 21:05:17
URL: http://tankesymfoni.blogspot.com
Postat av: Helena

Det var bra att ni fick se henne och ta farväl.

Tänker jättemycket på er och vad ni måste gå igenom. det finns väl ingen förälder som vill begrava sitt barn.Men jag har också följt Rebeccas blogg och läst hur hon längtade efter den här resan och den värme och kärlek som hon tillägna er.Ville bara säga att jag tänker på er.Tänder också ett ljus ikväll. Många kramar från Helena(Gunnels kusin)

2011-05-13 @ 22:10:06
Postat av: Gunnel L

Kära Gunnel, Benny och Annika. Detta var absolut det sorgligaste och det svåraste att läsa för Sune och mig. Hur svårt detta avsked än var för er, så förstår vi, då vi läst vad du skrivit Benny, att ni tog ett fint kärleksfullt avsked av Rebecca.



Även vi har tänt ett ljus för Rebecca. Det står på ett bord i vår stuga, vi tittar på lågan och våra tankar finns hos Rebecca. Och er.

Varm kram från Sune och mig.

2011-05-13 @ 22:46:13
Postat av: Elisabet Roslund

Det är Tyst....det är Konstigt.....det är så Overkligt....

Jag tänder också ett ljus här hemma, jag tänker......tänker fina vackra tankar om Rebecca, om er hela familjen.

Mitt Stöd och min Styrka vill jag skicka i massor till er/Elisabet

2011-05-14 @ 08:42:25
Postat av: Anonym

Det är Tyst....det är Konstigt.....det är så Overkligt....

Jag tänder också ett ljus här hemma, jag tänker......tänker fina vackra tankar om Rebecca, om er hela familjen.

Mitt Stöd och min Styrka vill jag skicka i massor till er/Elisabet

2011-05-14 @ 08:43:00
Postat av: dennis mamma, camilla

Tänker så mycket på er. Saknar lilla Becca! Kram till er.

2011-05-14 @ 11:08:51
Postat av: Sofia

Jag tänker på er och henne. Kramar.

2011-05-14 @ 16:08:43
Postat av: Mimmi (jennies syster)

Jag tänker mycket på er och på Rebecca! När vi var på bio häromdagen så hade jennie med sig en nalle som hon fått av rebecca, och den och en clown som var morfars går hon runt med i väskan hela tiden så att de ska få vara med överallt! Känns så overkligt att fina becca inte är med oss på jorden längre, även om jaghoppas att hon är med oss alla! kram

2011-05-15 @ 22:20:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0