Nytt test med en ny scanner

Vov vilken skarping. Nu funkar det att skanna med glasade diabilder. Bilden har kort skärpedjup, så det ska vara suddigt längst fram på luggen och längre bak i bilden.



Bilden är skannad med 3200 dpi. Det räcker med diabilder. Provade med 4800, men det blir inte så mycket bättre att det är värt en dubbelt så stor fil. Denna är på 5,2 MB. (4800dpi blev på hela 12,9 MB). Kanske på mina Kodachrom 64 bilder att jag väljer den större upplösningen, men jag kommer aldrig att gå upp till 6400 dpi. Det viktiga var att det skulle bli en skarp bild. Skanner = Epson Perfection V700. Den "dåliga" på förra inlägget = Canon 9000F

Ni som gissade på bilderna innan, så var det Annika överst och givetvis frugan sedan. Jag tror att det är Daniel (syssling till Annika) på sista bilden, men jag vet inte säkert.

Kommentarer
Postat av: Annika

Fin bild på mamma =)

2011-11-28 @ 21:43:45
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Stefan L

Jag har hört att man ska ha en speciell sorts hållare när man scannar diabilder. Har du det?

2011-11-29 @ 13:04:38
Postat av: Anonym

Stefan, givetvis har jag speciella hållare för film och diabilder (olika). Men tack ändå.

/Benny

2011-11-29 @ 16:03:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0