Soptunnan stulen

När jag kom hem idag var våran soptunna borta. I stället var där en mycket smutsig tunna med skräp som satt kvar i den klibbiga botten. Jag blev tokig, det behövs inte så mycket. Ringde till kommunen och ragnsells, men det var givetvis för sent. Tyckte även att tunnan var mindre. Till slut gick jag till grannen (mittenhuset) och frågade om han sett någon stor bil idag och det hade han. Tittade på deras tunna och kunde konstatera att det var rätt storlek. Det var ragnsells som hade bytt ut tunnan. Ett fäste till julen var trasigt, men varit det länge. Troligen hade dom därför bytt ut den mot en skiten tunna.
Jag har nu fått ut skräpet, som även såg ut som en bajspåse för hundar, blää. Varit och slängt det i en kommunal papperskorg. Jag har även skurat rent tunnan på både insidan och utsidan.

Kunde dom inte lämnat en ren tunna och lagt ett meddelande i postlådan?

Kommentarer
Postat av: Stefan L

I vissa kommuner hade de ett system där man betalade för den tomma soptunnan och det i sig utgjorde rätten att slänga grejer.

2012-02-27 @ 22:23:39
Postat av: Anna

Fy vad tråkigt att ni fick en skitig tunna. Om dem nu var tvungen att byta ut den ni hade så kunde ni väl fått en ren.Kram

2012-02-28 @ 09:58:06
Postat av: Sofia

Det var väl inte precis en rolig sak att få. Kramar.

2012-02-28 @ 12:47:52
Postat av: Annika

Dåligt gjort av dem!

2012-02-28 @ 18:50:47
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0