Denna kväll har jag varit på vinden

Dags att fortsätta med vinden. Vi flyttade in 1985, så det har samlats en hel del.


Här blir det svårt att förvara lådor.



Nu har jag kommit en liten bit med golv. Det som tog längst tid var att spika fast brädorna på tvären över balkarna för att det skulle bli större yta att spika golvet på. Det var ju svårt att hålla balansen och isoleringen var i vägen. Bredden räcker för att gå på. När jag kommit ända bort är det dags med lite hyllplan på sidorna. Då kan det äntligen bli lite ordning på vinden. Jag har med andra ord, lite kvar att syssla med.

Tandläkaren
Det blev ingen rotfyllning i dag hos tandläkaren. Han behövde rensa och justera djupet ordentligt. Nu är det kliniskt rent och fyllt med bakteriedödande medel. Jag fick lite panik när han täckte över mun och även näsan med plastskydd för att det inte skulle komma in bakterier. Med en liten bomullsrulle kunde jag få in luft genom näsan. Om 5 veckor ska tanden rotfyllas.

Kommentarer
Postat av: Stefan L

Jahapp, då är frågan, hur många vindsröjningar motsvarar en rotfyllning...

2012-01-09 @ 22:19:01
Postat av: Sofia

Lycka till med vindsröjandet. Kramar.

2012-01-10 @ 12:08:38
Postat av: Annika

Spännande att se hur det blir sen på vinden när all utrensning och allt är färdigt sen.

2012-01-10 @ 18:05:58
URL: http://annikaaronsson.blogg.se/
Postat av: Anki

Oj oj du har verkligen tagit tag i ett rejält projekt men jag tror faktiskt att det är väldigt bra för dej! Kram

2012-01-10 @ 23:22:27
URL: http://tankesymfoni.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0