Nu är rören framdragna

Äntligen är jag klar med rören. Det är bökigt att halvgå och krypa hängandes som en apa i ribstolarna. Det är 120 cm mellan takstolarna, så man får vara vig, för annars åker man nog igenom taket. Host host isoleringen är inte go att andas in.
I går var det fint väder och då fick man ju passa på. Jag och Gunnel var ute på en promenad. Var i minneslunden och tände ljus.








Sedan passade jag på att flyga lite med helikoptern. Julklappen funkar kanon. Nu slipper jag bli kall om fingrarna.




Sedan hämtade jag Annika som kom på besök. Då plockade jag ner resten som var i vägen för dagens arbete mer rören. Tack vare sortering från henne, så kunde jag köra flera sopsäckar till tippen.
Nu ska jag koppla av. Trots att det är massor av bröte kvar i huset som ska upp. Kanske att jag bygger ett golv på enkelt sätt. Något tips som klarar 120 cm utan att svikta? Råspont 22 mm tjock? 17 mm sviktar. 28 mm är kanon, men då blir det dyrt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

Vi ska väl gå och hälsa på Becca snart igen och tända ett ljus för henne. Hoppas det går bra med helikopterflygningen. Massor med kramar.

2012-01-08 @ 13:24:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0