Jaaaaa, jag har flugit

Äntligen kom den nya helikoptern upp i luften. Jag var på flygfältet i går och varvade upp den, men vågade inte eftersom det blåste för mycket för en första test. Jag fegade helt enkelt ut.
I dag åkte jag ut till klubben igen och där fanns flera duktiga helikopterpiloter. Dom flyger dock med paddlar, så jag fick ingen testhjälp, men när jag lyfte helikoptern kunde jag få lite tips. Så det blev flera start och landningar för att justera känsligheten på gyrot till servot för den bakre rotorn. Den ska reagera bra, men inte vagga eller vara nervös.
På den sista stigningen flög jag runte lite försiktigt och den flög som en dröm. Jag är så glad.
ÄNTLIGEN

Kommentarer
Postat av: Sofia

hoppas du får fortsätta flyga ett tag nu .kram.

2012-06-16 @ 12:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0