7 km

Lite segt, efter att i söndags, för första gången sedan Göteborgsvarvet, sprungit upp till Fors. Det märks att musklerna har fått vila för länge. Idag sprang jag även in en bit på Fors-rundan, men vände när jag var uppe i 3,5 km. Det är lite mer kuperat i spåret så jag var mör i vadmusklerna på väg hem.
 
För den som vill börja träna, men har för stor vikt, så promenera tre gånger i veckan. Öka tiden tills du är uppe i 45 minuter och håll på tills vikten gått ner (10-40 veckor beroende på vikt och matintag).
Börja sedan med att småspring korta bitar. Det ska ta 10 veckor innan man är uppe i 5 km löpning. Finns schema för detta på nätet för den som söker. Detta gjorde jag i 38 års ålder och 97 kg utan muskler. Jag började i Januari med promenader och bantning (mindre portioner) och sprang göteborgsvarvet året därpå under 2 timmar. Visst går det.
 

Kommentarer
Postat av: Annika

Ja, du är ett bra exempel på att man kan klara att ta tag i träningen vid äldre åldrar. Jag tror de flesta ger upp och tänker att de är för gamla för att börja träna, men så är det ju inte.

Jag ska nog ta det lite lugnare nästa gång jag kör ett pass =P

2012-09-11 @ 21:22:59
URL: http://annikaaronsson.blogg.se
Postat av: Stefan L

Jag tränar 4 gånger i veckan. Men jag äter ännu för mkt... ;)

Men jag ska nog testa springa igen. Spelar ett dataspel (Dayz) där man springer hela tiden så man blir ju sugen å pröva springa på riktigt.

2012-09-11 @ 22:04:50
Postat av: Sofia

Hoppas det går bra med din träning. Kram.

2012-09-12 @ 12:01:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0