Tempovila i träningen

Vet inte hur mycket baskelusker jag har i kroppen från frugans förkyldning. Jag beslutade att ta det lite lugnare i dagens träning, men faktum var att jag inte kom i gång lika bra när jag sprang. Dessutom fick jag ont i vadmusklerna efter ett tag. Vände redan vid 2,5 km, så rundan blev bara 5 km. Fick även stanna och stretcha vaderna för att kunna springa hela vägen. Ändå var jag nöjd med träningen. Man ska alltid lyssna på kroppen och låta den bestämma. Inte känslorna innan man springer, men när man väl kommit en bit så märker man om man behöver ta det lugnare eller ibland tvärt om. Det blev ju två rundor på 7 km och dagens 5 km för denna vecka.
 
Sedan var vi hos svärföräldrarna och åt god mat. Det var trevligt att få träffa alla på den sidan. Var ett tag sedan.
 
Blåsten har gjort att jag inte har flugit på hela veckan. Det märks att det börjar bli höst.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0